İkinci elde kârlılığı mağazalar belirliyor

The Business of Fashion’da yer alan habere göre, hızlı modada ikinci el alışkanlığının, birinci eldeki satışları yavaşlatacak seviyeye ulaşmadığı ve mevcut durumun hem üretimde hem de tüketimdeki sorunların bir parçası olduğu belirtildi. Hali hazırda ikinci el satış yapan yerlerin kârlılıkta yaşadığı zorlukların da modada sürdürülebilirlik sorununu aşmada yeterli olmadığı ifade edildi. Ürünün tasnif edilmesinden saklanmasına kadar olan tüm süreçte 30 dolarlık pantolonla, 3 bin dolarlık bir çantanın maliyeti aynı olurken; fiziksel mağazası olan işletmeler için kârlılığın, çok daha pozitif bir tablo sergilediğine dikkat çekildi. İyi örneklerden biri olan Winmark’ın geçtiğimiz yıl 39.4 milyon dolarlık net gelire ulaştığı ve Kuzey Amerika’da bin 300’e ulaşan ikinci el mağazalarında her hafta 100 binden fazla ürünün alıp satıldığı ifade edilirken; Winmark CEO’su Brett Hefes ise konuyla ilgili, ikinci el ürün pazarının oldukça hızlı olduğunu belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x